Корекційно-відновлювальна робота

Головна » Наш садочок » Корекційно-відновлювальна робота   

 

 

 

У дошкільному навчальному закладі «Віночок» з 1993 року функціонують спеціальні групи компенсуючого типу для дітей з порушеннями зору. На даний момент таких груп чотири, їх відвідують діти, що мають наступні зорові порушення:

-         амбліопія;

-         збіжна та розбіжна косоокість;

-         міопія;

-         гіперметропія;

-         астигматизм;

-         ністагм;

-         атрофія зорового нерва та ін.

   Навчально-виховний процес у спеціальних групах компенсуючого типу для дітей з порушеннями зору здійснюється відповідно до програми розвитку дітей від 2 до 7 років «Дитина», програмою розвитку дітей сліпих та зі зниженим зором від народження до 6 років (методичний комплекс) та методичних рекомендацій для роботи з дітьми зі зниженим зором.

   Завдання, що вирішуються в спеціальних групах компенсуючого типу нашого дошкільного навчального закладу ставляться на основі проблем розвитку, що їх мають діти з порушеннями зору:

-         затримання фізичного розвитку;

-         боязнь простору;

-         затримка в розвитку предметних дій та орієнтувальних реакцій;

-         випадіння зорового контакту з оточуючим світом;

-         відчуження дитини з пору

   Для вирішення цих завдань робота у спеціальних групах визначена двома основними напрямками: лікувально-відновлювальним та корекційно-реабілітаційним, мета якого – запобігання подальшому зниженню зору, розвиток та охорона залишкового зору, компенсаторний розвиток пізнавальної діяльності в умовах зорової депривації, повноцінна підготовка до навчання у школі.шеннями зору з товариства нормотипових однолітків.

   Корекційно-педагогічна і лікувально-відновлювальна робота тісно взаємопов’язані. Від співпраці медичної та педагогічної служби в дитячому закладі, значною мірою залежить результат корекційно-реабілітаційної роботи. Тож комплексна корекція розвитку дітей з порушеннями зору в нашому дитячому садку базується на створенні системи взаємозв’язку вихователів, тифлопедагогів, медсестри-ортоптистки, лікаря-офтальмолога.

      В дошкільному навчальному закладі працює п’ять вчителів-дефектологів (тифлопедагогів):

1.     Чопик Леся Іванівна, вища спеціальна освіта, вища кваліфікаційна категорія, звання «Вчитель-методист», кандидат педагогічних наук, стаж роботи – 32 роки.

       

 

2.     Соколовська Тетяна Валеріївна, вища спеціальна освіта, вища кваліфікаційна категорія, звання «Вчитель-методист», стаж роботи – 22 роки.

 

 

        

 

                        

3.     Олійник Галина Миколаївна, вища освіта, перша кваліфікаційна категорія,  стаж роботи – 47 років. 

         

        

 

4.     Барболюк Лариса Володимирівна,  вища освіта, стаж роботи – 41 рік.

 

         

 

 

5.     Демчук Ганна Сергіївна, вища спеціальна освіта, стаж роботи – 9 років.

  

  

 

Перспективний план

корекційно-методичної роботи

 вчителя-дефектолога (тифлопедагога)

 

 

Напрямок роботи

Зміст роботи

І.

Діагностичний

     -    дослідження сенсорного розвитку дітей

     -    індивідуальні діагностичні заняття в період    

          тифлопедагогічного обстеження та за потребою

     -    визначення рівня розвитку сенсорних уявлень

     -    обробка та аналіз діагностичних матеріалів

     -    заповнення протоколів тифлопедагогічного

          обстеження; уточнення інформації в індивідуальних

          тифлопедагогічних картках розвитку

ІІ.

Організаційний

-         комплектування підгруп за рівнем розвитку після тифлопедагогічного обстеження

-         складання розкладу корекційних занять підгрупового та індивідуального характеру

-         оптимізація корекційно-навчального процесу

ІІІ.

Корекційно-розвивальний

-         шляхом проведення корекційних занять розвивати у дітей з порушеннями зору: зорове сприймання, збережені аналізаторні системи та компенсаторні способи сприймання, навички орієнтування в просторі, навички соціально-побутового орієнтування, комунікативні навички, мовлення

-         сприяти розвитку дітей, створити умови для реалізації їх внутрішнього потенціалу, допомагати в подоланні і компенсації відхилень

ІV.

Методичний

-         підвищення фахового рівня

-         розповсюдження досвіду роботи

-         покращення оснащення кабінету тифлопедагога

-         аналіз результатів корекційно-розвивальної роботи

-         підведення результатів корекційно-розвивальної

          роботи

V.

Робота з батьками

     -    участь в батьківських зборах

     -    проведення індивідуальних консультацій

     -    оформлення наочної інформації

     -    створення сприятливих умов для розвитку дітей і

          його корекції за рахунок активного співробітництва

          між ДНЗ і сім’єю, батьками і дітьми

 

 

 

Види корекційних занять вчителя-дефектолога (тифлопедагога)

 

Вид заняття

Зміст роботи

1.

Корекція сенсорного розвитку

 

-         розвиток зорового сприймання

-         розвиток компенсаторних способів сприймання

-         формування аналізуючого спостереження

2.

Корекція мовленнєвого розвитку

-         формування предметних уявлень

-         розвиток зв’язного мовлення

          формування невербальних засобів   

          спілкування

3.

Соціальна реабілітація особистості

 

-         соціально-побутове орієнтування

-         орієнтування в просторі

-         формування комунікативної компетентності

-         ігрова діяльність

4.

Корекція предметно-практичних дій

 

-         формування предметно-практичних та знаряддєвих дій

-         розвиток конструктивного праксису

 Поради тифлопедагогів батькам

drive.google.com/file/d/1jiEjeVvyM1V7MlO3bszu0Fm7gCPhaptg/view