Кабінет логопеда
Корекційну роботу з розвитку мовлення в середніх і старших групах здійснює вчитель-логопед Кріт Я.А. (освіта вища спеціальна, педагогічний стаж 3 роки).
Вчителем-логопедом двічі на рік проводиться діагностичне вивчення стану мовленнєвого розвитку дошкільників. Результати фіксуються у журналі відвідування дітьми групи (відомості про стан звуковимови дітей). За результатами вересневого обстеження комплектуються корекційні групи для дітей з мовленнєвими порушеннями за діагнозами.
З метою усунення мовленнєвих порушень планується корекційна робота з дітьми за такими напрямками:
· розвиток фонематичного слуху;
· формування навичок правильної звуковимови;
· корекція та формування звуків;
· збагачення та уточнення словникового запасу;
· розвиток граматичних умінь та навичок;
· робота над лексико-граматичною стороною мовлення;
· розвиток діалогічного, монологічного і зв’язного мовлення;
· розвиток загальної дрібної моторики.
Вчитель-логопед використовує різні методи та прийоми щодо корекцій мовленнєвих порушень у дітей.
Одним з важливих напрямків корекційної роботи вчителя-логопеда є тісний взаємозв’язок з педагогами та батьками, які закріплюють мовленнєві навички та вміння дітей в процесі організації життєдіяльності.
Поради логопеда.
Дитина росте та розвивається. Відповідно відбувається розвиток її мовлення. Основними структурними компонентами мовлення є: звуковий склад, словник та граматична будова. Пам’ятайте, що кожна дитина – індивідуальна, особлива і, відповідно, загальний та мовленнєвий розвиток у різних дітей може мати деякі відмінності. Одні діти у віці 4-5 років вже чітко вимовляють усі звуки нашої мови, а в інших відмічається порушення вимови більшості звуків.
Пропонуємо Вам таблицю, в якій наведений орієнтовний порядок засвоєння дітьми звуків нашої мови.
ВІК ДИТИНИ |
ЗВУКИ МОВИ |
Від 1 до 2 років |
А, О, Е, М, П, Б |
Від 2 до 3 років |
У, І, И, Т, Д, В, Ф, Г, К, Х, Н, Й |
Від 3 до 4 років |
С, З, Ц |
Від 4 до 5 років |
Ш, Ж, Ч, Щ |
Від 5 до 6 років |
Л, Р |
Час звернутись до логопеда
Якщо вашій дитині важко спілкуватись зі cвоїми однолітками, і ви помітили, що її мовлення значно відстає від норми, зверніться за консультацією до вчителя-логопеда. Виясніть з його допомогою причину вади.
Можливо, ви мало спілкуєтесь з вашою дитиною, й вона просто «не чула» зразків розмовного мовлення. Тоді негайно почніть більше спілкуватися з нею, читати казки, вірші, активно займатись малюванням і ліпленням.
Підставою для відвідування логопедичних занять є й неправильна вимова звуків. Свистячі [с, з, ц] звуки малюк повинен чітко вимовляти до кінця 3 року життя. Шиплячі і сонорні [ш, ж, ч, л, р] – до кінця 5 року життя.
А як рухається ваша дитина, чи може вона сама одягатися, охайно малювати? Відомо, що будь-які відхилення у мовленні «тягнуть» за собою труднощі в моторному розвитку малюка.
Якщо вас тривожить мовлення вашої дитини, зверніться до вчителя-логопеда за консультацією і невідкладно. Чим довше малюк буде картавити і шепелявити, тим міцніше закріпиться у нього неправильна вимова, і тим важче буде у майбутньому виправити дефект.